torsdag 11 september 2014

Me-Made-May'14: 26-31 maj

(Summary in English below). Väldigt sent omsider kommer här det avslutande inlägget om Me-Made-May'14. Jag skrev i mitt förra inlägg att jag skulle dokumentera även den sista veckan, och nu är det äntligen gjort! Jag gillade egentligen Me-Made-May och skulle gärna vara med nästa år också, men då får jag ta mig en rejäl funderare på det där med dokumentationen, för det blev för mycket i år... Hur som helst, det här hade jag på mig sista veckan i maj:

Tisdag 27 maj: Jobbdag då jag använde min lila tunika med volang igen, fast med en annan kofta än veckan före.
Torsdag 29 maj: Kristi Himmelsfärds dag och en ledig dag mitt i veckan! Jag tillbringade en stor del av dagen vid symaskinen, men var oinspirerande klädd i grå trekvartströja och grå byxor...
Fredag 30 maj: Ledig dag för många, men jag jobbade halvdag. Det blev snabb premiär för mitt huvudsakliga alster från torsdagens sömnad; en blommig tröja med farfarsknäppning (faktiskt sydd av min mamma från början, men aldrig använd och nu omsydd av mig). Tröjan har jag ännu inte bloggat om.
Lördag 31 maj: Jag avslutade månaden som jag började den, med randig tröja och favoritjeansen.



Tuesday May 27th: I wore my purple tunic for work again, this time paired with a grey cardigan.
Thursday May 29th: A day off from work! I wore a grey shirt and grey jeans.
Friday May 30th: The last day at work in May. I wore a new shirt (yet unblogged), actually made by by mother and refashioned by me.
Saturday May 31th: Me-Made-May'14 ended like it begun, with my striped shirt and favourite jeans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar