fredag 30 maj 2014

Me-Made-May'14: 19-25 maj

(Summary in English below.) Me-Made-May'14 är nästan över, men jag ligger lite efter med uppdateringarna så här kommer det näst sista veckoinlägget. För mig har det svåraste inte varit att hitta kläder, och inte heller att fotografera kombinationerna, utan det har helt klart varit att få mig själv att lägga över bilderna i datorn och sätta ihop blogginläggen. Det tar egentligen inte särskilt mycket tid men på något vis hamnar det alltid längst ner i prioriteringslistan... Men det är roligt att ha dokumentationen så jag ska se till att fixa det månaden ut. Här kommer förra veckans egengjorda kläder:

Tisdag 20 maj: Jobbdag med premiär för min lila tunika med volang. Jag gillar den!
Torsdag 22 maj: Denna dag var jag för första gången tvungen att upprepa en klädsel (förra fredagens upprepning ser jag som en bonus eftersom jag inte hade planerat att ha egengjort den dagen). Min turkosa tunika ihop med mörka jeans och mörkblå kofta blev som förutspått en ny favorit.
Lördag 24 maj, del 1: När jag insåg att denna lördag skulle innehålla en scouthajk (jag är scoutledare) trodde jag inte att jag skulle klara att ha något egengjort denna dag, men så kom jag på att jag ju har ett par jeans som jag ofta använder när jag ska ha oömma kläder och som jag sydde om från utsvängda till raka ben en gång i tiden. (Dock får jag erkänna att de p.g.a. det varma vädret ganska snart byttes ut mot trekvartsbyxor som jag inte sytt något på själv...)
Lördag 24 maj, del 2: Jag övernattade inte på hajken utan åkte hem, och på kvällen var det fortsatt varmt så då hade jag shorts och en sval t-shirt-refashion.
Söndag 25 maj: Jag började dagen klädd på samma sätt som kvällen före, men när det var dags att gå och rösta i EU-valet fick jag för mig att jag ville ha något lite snyggare, så jag tog på mig min prickiga kjol (refashion) och en vit köpetröja.



Tuesday May 20th: Working day, wearing my purple tunic for the first time!
Thursday, May 22nd: Another working day, repeating a me-made outfit for the first time during May (not counting last Friday that was an extra me-made day). Turquoise refashioned tunic.
Saturday May 24th, part 1: At first I didn't think I would manage to wear anything me-made this day, since it was spent at a scout hike, but then I realised that these pants that I often wear for such outings actually were refashioned from flared to bootcut by me several years ago...
Saturday May 24th, part 2: Back home again in the evening I wore shorts and a refashioned t-shirt.
Sunday May 25th: When I went to cast my vote for the European Parliament I decided to wear a refashioned skirt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar