söndag 2 mars 2014

I mina händer - Helgens projekt

Jag hakar på den här bloggutmaningen och visar vad jag har sysslat med i helgen.

Det projekt som tillbringat absolut mest tid i mina händer den här helgen är den här grönvita tyghögen som till slut, efter diverse omvägar, blivit en färdig produkt - en grön kjol med vitt foder. Bild på kjolen i sin helhet kommer när jag fotograferat den i dagsljus; den blev färdig för bara några timmar sedan.



Igår kväll såg jag på Melodifestivalen, och under tiden passade jag på att sprätta en dragkedja och några bitar kardborreband från kasserade kläder. Jag har en hög med kläder som är för urtvättade och/eller har för mycket fläckar för att sys om, men jag ser åtminstone till att ta vara på dragkedjor och liknande. Sprättandet tar dock längre tid än man kan tro, så det är trevligt att ha något annat att roa sig med under tiden. Igår kväll såg det alltså ut så här hemma hos mig:



När den gröna kjolen äntligen blivit klar satte jag raskt igång med nästa projekt, ivrig att få göra något nytt. Det involverar delar av sex par jeans och två blå lakan, och hittills har jag skurit till tio avlånga jeanstygbitar och sicksackat deras långsidor. Vad det ska bli avslöjar jag senare, men jag kan säga så mycket som att det är ett projekt modell större.





2 kommentarer:

  1. Visst är det kul när man kan återanvända gamla saker man känner sig lite extra nöjd då. Jeansen, hrmm, fläta till korg? Babylapptäcke? Väska? Verkar spännande. Kul att du hoppade på utmaningen!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen återbruket du ägnar dig åt. Såg att min blogg hamnat i din lsta. Jag känner mig hedrad och mycket glad. Tack!

    SvaraRadera