torsdag 6 februari 2014

Grå trekvartströja

Nog för att jag gillar refashion, men ibland syr jag från grunden av vanliga tyger också, och tyget till den här tröjan är inte ens köpt på second hand utan nyproducerat (fast det hade legat i min mammas tygförråd ett antal år innan jag fick det). Det var en restbit från något mamma sytt förut, så det fanns inte hur mycket som helst och jag klurade ett tag på vad jag kunde sy av det. Efter att ha mätt och pusslat lite kom jag fram till att det nog skulle räcka till en tröja med trekvartsärm, och det gjorde det.



Det blev en helt vanlig tröja utan några krusiduller, sydd efter mitt favoritmönster som vanligt (från Ottobre 2/2007 och lite ändrat efter mina mått). Halsringningen fick en smal muddkant och ärmarna fick en lite bredare mudd, av samma tyg som tröjan i båda fallen. Nederkanten fållades med våffelsöm. Jag gillar tröjan, särskilt för att tyget är så mjukt och skönt!

1 kommentar: