måndag 23 december 2013

En liten tomte-nalle

En sista egentillverkad julklapp blev färdig idag, dagen före julafton. Min man och jag kom på att vi saknade en julklapp till hans mormor, och eftersom hon själv har handarbetat mycket i sina dagar (och till och med haft en egen sybehörsaffär!) tänkte vi att hon nog skulle uppskatta att få något handgjort. Jag letade på Pinterest efter juliga virkmönster, och hittade det här!



Det blev alltså en liten tomte-nalle. Jag följde i stort sett mönstret (förutom att jag gjorde luvan lite större och förkortade armarna ett varv) och det var ganska lättvirkat. Garnet är ett akrylgarn, Svarta Fårets "Freja", nyköpt av mig för  några år sedan så inget återbruk här. Nu ligger nallen inslagen i ett paket och väntar på att få komma till sin nya ägare imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar