fredag 6 september 2013

Virkad buffel

I somras var jag med på möhippan för en god vän som gifte sig förra helgen. Alla möhippedeltagare hade fått i uppdrag att ta med sig en liten present som på något vis symboliserade deras relation till den blivande bruden, och så fick bruden gissa vem som hade tagit med vad och varför. Jag funderade lite på vad jag skulle ta med, men kom ganska snart fram till att en buffel var helt rätt present från mig. Först letade jag på en leksaksaffär men när jag inte hittade någon lämplig buffel där bestämde jag mig för att virka en.

Jag hade inget mönster men hittade en bild på nätet som jag sneglade rätt mycket på (googla "amigurumi buffalo" för att hitta bilden) och virkade på frihand. Efter ett par försök blev jag någorlunda nöjd med resultatet. Garnet kommer antingen från second hand eller från mammas eller mormors garnförråd, och jag tror att det är någon sorts ullgarn. Lättvirkat var det i alla fall!

Om den blivande bruden gissade rätt? Nja, problemet var att hon inte förstod att det var en buffel, utan hakade upp sig på att hon trodde att det var en ko :) Hon listade ganska snart ut att det var jag som hade gjort den, och när hon hade kommit på kopplingen till vår relation insåg hon att det var en buffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar