fredag 13 september 2013

Flamsingo

Jag började virka amigurumi (små söta djur) när jag fick boken Virka amigurumi som är skriven av Mia Bengtsson. När jag var hemma hos mina föräldrar för ett par helger sedan fotograferade jag mina första amigurumi-alster, men jag fick inte till någon bra bild så jag väntar med att visa dem. Istället kommer här bilder på en "flamsingo" virkad efter ett mönster från uppföljaren till redan nämnda bok, Virka roliga amigurumis.




Min mamma fick flamsingon i julklapp för ett par år sedan. Den är virkad av garnet Freja från Svarta Fåret, helt nyköpt garn, inget återbruk där inte... Ögonen är köpta på Panduro och fastlimmade med hobbylim, men ett har trillat av så det är därför bilderna är tagna från samma håll. Inuti benen och halsen är det ståltråd för att de ska klara av att hålla uppe tyngden.


Flamsingon ser ut att trivas i sällskap av de fina rosavita blommorna, men till vardags bor den inomhus :)

3 kommentarer:

  1. Så trevligt att du kommenterade inne hos mig så att jag hittade hit :) Fina saker du gjort. Jag fastnade verkligen för fotpallen. Älskar jeansåterbruk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tittade in här! Ja, jeansåterbruk är en favorit hos mig också.

      Radera
  2. Så trevligt att du kommenterade inne hos mig så att jag hittade hit :) Fina saker du gjort. Jag fastnade verkligen för fotpallen. Älskar jeansåterbruk!

    SvaraRadera