onsdag 25 september 2013

Ett tidigt alster



Jag började sy på allvar hösten för fyra år sedan, och det första lite mer välarbetade jag sydde var den här kjolen. Tyget kommer från två örngott som jag hittade på second hand. Mönstret är från en Allt om Handarbete-tidning som jag lånade på biblioteket, och kjolen består av åtta våder, linning och blixtlås (plus foder som är sytt på samma sätt). De flesta sömsmånerna är nedstickade, och kjolen är fållad med tvillingnål. Fört mig som nybörjare var det ganska avancerat, men det blev bra och jag blev nöjd!

Jag använder inte kjol särskilt ofta, nästan bara på kalas, så det får ses som ett gott betyg att jag har använt den här kjolen vid flera tillfällen. Bland annat fick den vara med på brunchen som vi hade dagen efter mitt och min mans bröllop, och på min svärfars sextioårskalas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar