söndag 25 augusti 2013

Välkommen till min blogg!

Välkommen till min sy- och pysselblogg, som har fokus på återbruk - att skapa nytt av sådant som redan finns.

Jag heter Maria, är 28 år och bor tillsammans med min man i en mellanstor stad ganska nära Stockholm. Jag gillar att sy och pyssla och provar gärna på lite av varje, så i den här bloggen kommer det bli en blandning av sömnad och pyssel och olika tekniker.


Jag gillar också återbruk och använder helst material från second hand eller sådant som varit något annat och kasserats. Främst har det såklart att göra med att jag vill göra så lite miljöpåverkan som möjligt, men dessutom har jag också upptäckt att jag blir mer kreativ när jag har lite begränsningar. Det är helt enkelt roligare med återbruk!

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig och mycket inspirerande blogg! <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera